اخبارصنعت و بازار

خرید پتنت در زمینه فناوری نانوساختار کربنی و گرافن “پتنت فناوری نانوساختار کربنی و گرافن

استارت‌آپ نوواسترا (Novusterra Inc) حقوق انحصاری در زمینه فناوری نانوساختار کربنی و گرافن را از شرکت امریکن ریسورس (American Resources) در ازای ۱۶ میلیون دلار سهام نوواسترا به دست آورده است.

اعضای امریکن ریسورس مدیریت نوواسترا را بر عهده خواهند گرفت و همچنین به هیئت‌مدیره آن ملحق خواهند شد. نوواسترا یک شرکت به سرعت در حال رشد با تمرکز بر توسعه و تجاری‌سازی محصولات و برنامه‌های کاربردی با ارزش بالا برای گرافن و نانوساختارهای کربنی است.

این شرکت اعلام کرد که حقوق انحصاری ثبت اختراع برای گرافن و نانوساختار کربنی را از شرکت امریکن ریسورس در ازای ۱۶ میلیون دلار از سهام نوواسترا به دست آورده است.

اندرو ورارانته مدیرعامل نوواسترا اظهار داشت: «ما هیجان‌زده هستیم که این معامله را تکمیل می‌کنیم تا ارزش بنیادی قابل توجهی را برای سهامداران خود ایجاد کنیم و تیمی در سطح جهانی بسازیم تا این تیم به رشد شرکت در آینده کمک کند.»

گرگوری جنسن، مدیر اجرایی نوواسترا و دکتر جراردین بات به‌عنوان مدیر ارشد فنی منصوب خواهند شد. مارک لاورگتا به عنوان رئیس هیئت‌مدیره منصوب خواهد شد، سایر اعضای هیئت‌مدیره عبارتند از: دکتر بایرون پرایس، یوجین نیکولز و گوران آنتیک.

نوواسترا حق اجاره املاک و تأسیسات خاصی در ایندیانا، کنتاکی و ویرجینیای غربی را خواهد داشت که فرصت‌های هم‌افزایی را برای هر دو شرکت فراهم می‌کند، زیرا آن‌ها برای توسعه یک منبع اولیه ثابت و پایدار از مواد کربنی تلاش می‌کنند.

نوواسترا یک شرکت خصوصی مستقر در فلوریدا است که متمرکز بر دستیابی و توسعه فناوری‌های خاص بازار برق، امکانات و فناوری‌های پردازش و همچنین فناوری‌های ذخیره انرژی است. نوواسترا به دنبال جمع‌آوری بودجه برای تأمین هزینه توسعه اولیه و تجاری‌سازی مجوزهای اختصاصی غیر انحصاری ویژه تولید گرافن در نسل بعدی فناوری ذخیره انرژی و باتری است.

گرافن یک آلوتروپ کربن است که از یک لایه اتم تشکیل شده است. این ماده در یک نانوساختار شبکه لانه زنبوری دو بعدی قرار گرفته است. گرافن بسیار نازک و سبک و در عین حال سخت تر از الماس است. گرافن به دلیل استحکام کششی فوق‌العاده بالا، رسانایی الکتریکی، شفافیت و نازک‌ترین ماده دو بعدی در جهان، به یک نانومواد ارزشمند و مفید تبدیل شده است. بازار جهانی گرافن به سرعت در حال گسترش است و بیشتر تقاضا بر توسعه نیمه‌هادی‌ها، الکترونیک، باتری‌های الکتریکی و کامپوزیت‌ها متمرکز شده است.

 

منبع  finance.yahoo.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا