اخبارصنعت و بازار

استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌ نانو و حسگر خازنی برای تشخیص حرکات دست و چشم

فناوری تشخیص ژست با پیشرفت های جدید در نرم افزار و سخت افزار برای تعاملات دیجیتال بدون لمس در حال پیشرفت است.

به گزارش Unite.AI، یک الگوریتم جدید برای تشخیص حرکات دست توسط تیمی از محققان دانشگاه سان یات سن (Sun Yat-sen) در گوانگژو در تلاش برای غلبه بر بار محاسباتی بالا، سرعت و دقت کم و تعداد محدود حرکات قابل تشخیص ایجاد شده است.

این تیم به رهبری ( ژی‌یی یو ) Zhiyi Yu، مقاله ای را منتشر کرد که در آن الگوریتم تشخیص حرکت دست خود را “برای محاسبات لبه کارآمد” در مجله تصویربرداری الکترونیکی توصیف کرد. این الگوریتم برای فعال کردن استقرار تشخیص حرکت در دستگاه‌های مصرف‌کننده با 9 حرکت قابل شناسایی توسط نرم‌افزار در نظر گرفته شده است.

یو می‌گوید الگوریتم‌های قدیمی نمی‌توانند اشکال مختلف دست‌ها را تفسیر کنند، بنابراین تیم الگوریتم را با طبقه‌بندی یک دست ارائه‌شده به‌عنوان باریک، معمولی یا پهن برنامه‌ریزی کرد. سپس یک مرحله پیش تشخیص، نسبتی از مساحت دست را محاسبه می‌کند تا از بین 9 حرکت، سه مورد را که محتمل‌تر است انتخاب کند.

یو به Unite.AI می‌گوید: «مرحله پیش‌تشخیص ژست‌ها نه تنها تعداد محاسبات و منابع سخت‌افزاری مورد نیاز را کاهش می‌دهد، بلکه سرعت تشخیص را بدون به خطر انداختن دقت بهبود می‌بخشد.

الگوریتم حاصل دقت بلادرنگ تا 94 درصد را نشان داده است.

نوآوری حسگر خازنی
شرکت Somalytics، طراح حسگرهای نانوتکنولوژی می گوید که یک حسگر خازنی ساخته است که کوچکترین حسگر جهان است که قادر به تشخیص ژست برای استفاده در رابط های دیجیتال، نظارت بر سلامتی و برنامه های ایمنی است.

حسگرها بر اساس یک کاغذ 1 میلی متری از نانولوله های کربنی ساخته شده اند.

مانیتور حرکتی SomaControl و تشک کف قابل انعطاف با حسگر سه بعدی SomaSense در نمایشگاه Consumer Electronics (CES) در لاس وگاس این هفته به نمایش گذاشته شده است. نمایش‌های CES شامل کنترل ژست‌های چراغ‌های LED، کنترل رایانه از طریق اشاره و نظارت بر داده‌هایی مانند راه رفتن و فشار پا می‌شود.

این استارت‌آپ می‌گوید که حسگرهای کامپوزیت کاغذ نانولوله کربنی (CPC) 100 برابر کوچک‌تر و 10 برابر سریع‌تر از حسگرهای خازنی موجود هستند. حسگرها می توانند حضور یک فرد را از فاصله 20 سانتی متری تشخیص دهند.

باربارا بارکلی، مدیرعامل Somalytics می‌گوید که حسگرهای خازنی کاربردهای بالقوه گسترده‌ای در بهبود ردیابی چشم دارند.

بارکلی که بر اساس این اعلامیه یک متخصص بین المللی شناخته شده در فناوری ردیابی چشم است، می گوید: «سنسورهای سومالیتیک عصر جدیدی را برای ردیابی چشم پوشیدنی باز خواهند کرد، زیرا حسگرها مبتنی بر دوربین نیستند و نیازی به نوردهی چشم نیست. سرعت پردازش کمتر از سه میلی ثانیه است و نرخ نمونه برداری 10 برابر سریعتر از بهترین فناوری های موجود در کلاس است. با حسگرهای Somalytics، ردیابی چشم برای انجام تجربه «احساس واقعی» و «زمان واقعی چشم به چشم» که کاربران واقعیت افزوده و مجازی مدت‌ها منتظر آن بودند، تکامل می‌یابد.

 

منبعمنبع  finance.yahoo.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا