اخبارتازه های تکنولوژیصنعت و بازار

استفاده از پلتفرم LinearDNA™ برای کاربردهای بهداشت دامپزشکی

Applied DNA و کالج دامپزشکی دانشگاه کرنل همکاری تحقیقاتی را برای تسریع استفاده از پلتفرم LinearDNA™ برای کاربردهای بهداشت دامپزشکی اعلام کردند.

با امضای توافق‌نامه‌ای میان شرکت اپلاید DNA ساینسز و دانشگاه کرنل، قرار است توسعه واکسن و داروهای مبتنی بر DNA به منظور استفاده در حیوانات و حوزه دامپزشکی، تسریع شود.

 

 

شرکت اپلاید DNA ساینسز (Applied DNA Sciences)، پیشرو در فناوری‌های مبتنی بر واکنش زنجیره‌ای پلیمراز  و کالج دامپزشکی دانشگاه کرنل (CUCVM) از امضای یک توافق‌نامه تحقیقاتی برای توسعه فناوری ™ LinearDNA خبر دادند. این توافق‌نامه در گام اول به دنبال تحقیق و کشف واکسن برای بیماری‌های حیوانی با پیامدهای امنیت زیستی کشاورزی است. همچنین آن‌ها به دنبال ترکیب فناوری LinearDNA به عنوان پلت‌فرمی برای توسعه سریع دارو با تخصص کالج دامپزشکی دانشگاه کرنل در طراحی ناقل ویروسی هستند تا رویکردی متمایز برای توسعه واکسن حیوانی برای بیماری‌های عفونی ارائه دهند.

این توافقنامه مبتنی بر همکاری قوی و موجود بین شرکت تابعه زیست درمانی Applied DNA، LineaRx، و دکتر Diego Diel، D.V.M، M.S., PhD، دانشیار ویروس شناسی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه کرنل، گروه پزشکی جمعیتی و Diagnostic است. دکتر دیل محقق اصلی آزمایشات بالینی دامپزشکی است که توسط شرکت برای نامزد واکسن کووید-19 مبتنی بر DNA خطی و سایر کاندیداهای درمانی در خط لوله شرکت حمایت می شود.

اخیراً، Applied DNA از تجویز و بیان موفقیت‌آمیز ساختار LinearDNA محصور شده با نانوذرات لیپیدی (LNP) در موش‌ها از طریق تزریق عضلانی معمول (IM) خبر داد. بر اساس این داده های مثبت، شرکت در حال حاضر در حال پیشرفت چندین طرح واکسن LNP LinearDNA است که در مطالعات پیش بالینی حیوانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. داده‌های تولید شده توسط این مطالعات حیوانی پیش بالینی، پلتفرم LinearDNA را به سمت تجاری‌سازی واکسن‌های LNP-LinearDNA برای کاربردهای پیشگیرانه و درمانی پیش می‌برد و طراحی نهایی واکسن LNP-LinearDNA شرکت برای سرطان سگ را که در حال حاضر برای شروع واکسن اولیه برنامه ریزی شده است، اطلاع‌رسانی می‌کند. کارآزمایی بالینی در تقویم 1H 2023.

دکتر جیمز هیوارد، رئیس و مدیر عامل Applied DNA و LineaRx اظهار داشت: “توافقنامه فرصتی برای گسترش کار ما با دکتر دیل و تیم با استعداد او برای تسریع در استفاده از پلتفرم LinearDNA در بازار سلامت حیوانات است.” واکسن‌های DNA دامپزشکی یک فرصت جذاب برای ما است و این مطالعات حیوانی باید داده‌های اعتبارسنجی کلیدی اضافی را برای پلتفرم ما مرتبط با سلامت دامپزشکی ایجاد کند. نیاز مداوم به درمان‌های دامپزشکی بهتر وجود دارد و ما معتقدیم که یک محصول LNP-LinearDNA پتانسیل قوی دارد. .”

دکتر دیل گفت: “تحقیقات واکسینولوژی و آزمایشات بالینی برای توسعه راهبردهای پیشگیری جدید که می توانند کاربردهای تحول آفرین در سلامت حیوانات داشته باشند، بسیار مهم هستند. این مشارکت به پیشرفت تحقیق و توسعه واکسن های جدید برای بیماری های عفونی نوظهور به روش هایی که می تواند برای ما مفید باشد کمک می کند. .”

درباره علوم کاربردی DNA

Applied DNA Sciences یک شرکت بیوتکنولوژی است که در حال توسعه فناوری‌هایی برای تولید و تشخیص دی‌اکسی ریبونوکلئیک اسید (“DNA”) است. با استفاده از PCR برای فعال کردن تولید و تشخیص DNA، ما در سه بازار تجاری اصلی فعالیت می کنیم: (1) ساخت DNA برای استفاده در درمان های مبتنی بر اسید نوکلئیک. (ب) تشخیص DNA در خدمات تست تشخیص مولکولی. و (iii) ساخت و تشخیص DNA برای خدمات امنیتی زنجیره تامین صنعتی.

 

 

منبع  finance.yahoo.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا