اخبارصنعت و بازار

پیازچه نوید درمانی در برابر بیماری قلبی و سایر بیماری های مرتبط با چاقی است

دانشمندان دانشگاه نبراسکا-لینکلن در حال مطالعه هستند که چگونه نانوذرات موجود در پیازچه سیر التهابی را که به بسیاری از بیماری‌های مرتبط با چاقی کمک می‌کند، مهار می‌کنند.

التهاب مزمن با درجه پایین در بافت‌ها عامل بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، آلزایمر، تصلب شرایین و دیابت نوع 2 است که برخی از آنها از علل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده هستند.

تحقیقات نبراسکا به سرپرستی Jiujiu Yu، التهاب NLRP3 را هدف قرار می دهد، یک جزء حیاتی از سیستم ایمنی ذاتی که به دفاع در برابر عفونت های باکتریایی، قارچی و ویروسی کمک می کند. با این حال، NLRP3 همچنین می تواند باعث اختلالات التهابی در صورت عدم تنظیم شود.

جیوجیو یو، استادیار علوم تغذیه و بهداشت، گفت: هدف قرار دادن التهاب ناشی از التهاب NLRP3 باید پیشرفت بیماری را مهار یا از آن جلوگیری کند و در نتیجه نوید درمانی برای مبارزه با بیماری‌های مرتبط با چاقی دارد. یو رهبری تحقیقاتی را برعهده دارد که با کمک مالی 1734810 دلاری از مؤسسه ملی بهداشت تأمین شده است.

هیچ دارویی برای هدف قرار دادن NLRP3 در دسترس نیست، اما تحقیقات نشان داده است که نانوذرات در گونه‌های خاصی از آلیوم می‌توانند التهاب را کاهش داده یا از آن جلوگیری کنند. همه Allium در این زمینه برابر نیستند. تیم یو در ابتدا نانوذرات را از شش گونه آلیوم مورد مطالعه قرار دادند: پیاز سیر، پیاز بنفش و سفید، تره فرنگی، پیازچه و پیازچه سیر. بیشتر آنها فقط اثرات مهاری حاشیه ای یا خفیف را نشان دادند – به جز پیازچه.

یو که وابسته به مرکز پیشگیری از بیماری‌های چاقی نبراسکا از طریق مولکول‌های غذایی است، می‌گوید: «نانوذرات پیازچه عملکرد ضد التهابی بسیار قوی دارند. یکی از اهداف تحقیق ما شناسایی مولکول‌های فعال زیستی در نانوذرات پیازچه است.

این نانوذرات محصور در غشاء حاوی لیپید، پروتئین و RNA هستند. یو گفت که محققان یک مولکول خاص در نانوذرات – 1،2-dilinoleoyl-sn-glcyero-3-phosphocholine- را به صفر رسانده اند که در حال آزمایش بیشتر هستند. آنها قبلاً دریافته‌اند که تجویز خوراکی نانوذرات حاوی این مولکول باعث کاهش فعالیت التهابی و بهبود سلامت متابولیک در موش‌ها می‌شود.

یو گفت، حذف یک دسته پیازچه از فروشگاه مواد غذایی لزوماً این تأثیر را نخواهد داشت، زیرا اثرات ضد التهابی پیازچه متفاوت است. به طور کلی، به عنوان مثال، به نظر می رسد پیازچه های برداشت شده در زمستان و بهار تأثیر بیشتری نسبت به آنهایی که در تابستان و پاییز به دست می آیند دارند. پیازچه سیر با پیازچه معمولی متفاوت است و در مقایسه با لوله توخالی معمولی پیازچه دارای طعم سیری تر و برگ پهن تر و صاف تر است.

در نهایت، یو گفت: “هدف تحقیق ما ایجاد یک استراتژی غذایی جدید یا روش درمانی برای سرکوب فعالیت التهابی NLRP3 و التهاب در چاقی و بیماری های مرتبط با چاقی است.”

پیازچه یکی از چندین غذای حاوی نانوذرات است که نشان داده شده است که التهاب NLRP3 را مهار می کند و می تواند بخشی از رویکردهای درمانی ضد التهابی آینده از جمله زنجبیل، قارچ شیتاکه و عسل باشد.

 

منبع  newswise.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا